مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی
صفحه اول تماس با ما RSS
مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی
معین ویژه دوشنبه 28 خرداد 1397

تشک یک نفره

عمدتا تقاضای خرید تشک های یک نفره از سوی قشر جوانان و نوجوانان صورت می پذیرد به همین دلیل هم این نوع تشک ها در اندازه ها و انواع مختلفی تولید می شوند . خرید تشک های تک نفره براساس اندازه تخت خواب و نیز قد افراد صورت می پذیرد , نوجوانان و نوزادان سایز های کوچکتر و جوانان و بزرگسالان سایز های بزرگ تر این کالا را خریداری می کنند .

انواع تشک یک نفره

تشک نوزاد

آنچه که در انتخاب این نوع تشک ها مهم است جنس آن هاست , جنس الیاف و پارچه ی به کار رفته در تولید تشک های نوزاد باید فاقد هر گونه عوامل حساسیت زا باشد و خوابی راحت برای نوزادان به ارمغان آورد .

سایز این تشک ها معمولا 90 در 65 است که مطابق با اندازه تخت تهیه می شود .

تشک نوجوان

مهم ترین عامل سلامت نوجوانان خواب است , داشتن خوابی راحت و به اندازه کمک شایانی به آرامش و سلامت نوجوان می نماید . در تولید این نوع تشک ها از فنر استفاده شده است .

سایز آن ها معمولا 180 در 80 است و ارتفاع آن ها کمی بلند تر از سطح تخت می باشد .

تشک نوزاد نوجوان

این نوع تشک ها قابل استفاده هم برای نوجوانان و هم نوزادان است , و سایز آن ها حدود 130 در 70 است . برای خرید سیسمونی معمولا این نوع تشک ها تهیه می شوند , در ابتدا به عنوان تشک نوزاد و در سالهای بعد به عنوان تشک نوجوان مورد استفاده قرار می گیرد .

تشک بزرگسال

تشک های بزرگسالان به دو صورت سایز متوسط و سایز بزرگ در دسترس هستند , تشک های سایز متوسط برای کودکان و افرادی با قد متوسط مناسب هستند , سایز آن ها نیز معمولا 200 در 90 است و اما تشک بزرگسالان سایز بزرگ برای افراد قد بلند و درشت اندام مناسب است , سایزشان نیز در حدود 200 در 120 می باشد .


معین ویژه يکشنبه 20 خرداد 1397

تشک و مراقبت های ضروری از تشک:

مشئله ای که باید هر کدام از ما ان را برای خود حل و فصل کنیم این است که تشکی که در اتاق خواب ما قرار گرفته است تنها برای خواب ماست و جز این نباید کارایی داشته باشد. طبق امار هایی که بهداشت جهانی اعلام کرده است یک انسان سالم تقریبا بین ۷ تا ۸ ساعت از زندگی روزانه خود را در تخت می گذاراند، این زمان برای زمان خواب است، خوابی که به اندازه غذا خوردن، نفس کشیدن و دیگر نیاز های ضروزی انسان بسیار دارای اهمیت است و باید به ان دقت کافی و وافی داشت.

طبق گزارشات بهداشت جهانی باید از این سرمایه زندگی به خوبی حمایت کرد، یعنی باید بر روی تشک خود مراقبت های اولیه و ضروری را پیاده کرد تا اسیب نبیند.

تشک : استاندارد های موجود در کاتالوگ

هر تشکی به همراه خود یک گارانتی و یک کاتالوگ دارد که در ان، شرایط و ویژگیهای یک تشک نوشته شده است. شرایطی چون عرض و طول تخت، مواد سازنده، میزان گارانتی موجود و دیگر نکات ضروری مربوط به تشک را کامل نوشته است و شما می توانید با توجه به شرایط خود ان را انتخاب کنید، اگر شما دارای مشکلاتی از ستون فقرات هستید باید از از تشک سفت و متمایل به سخت استفاده کنید اگر باردار هستید شاید ترجیح دهید نرم و راحت باشد. با خواندن کاتالوگ موجود حتی می توانید متحمل هزینه های اضافی نشوید. و در اینده تشک از اسیب در امان بماند.

تشک: تنها برای خواب است

بسیاری از ما تشک را محلی برای مطالعه، ارایش کردن، اهنگ گوش کردن و یا مراقبت از کودک انتخاب می کنیم و این باعث می شود که تشک به مرور زمان تغییر شکل دهد و به هنگام خواب شما را اذیت کند و در ان فرو بروید که به دنبال ان تغییر شکل در ناحیه ستون فقرات شما اتفاق خواهدد افتاد. یا حتی دیده شده تشک محل غذا خوردن شده است که با ریختن انواع مواد غذایی دیگر سخت می شود لکه های موجود را از بین برد.

ابژه 2 : نمایشگاه گروهی روشنایی طراحان ، معماران و هنرمندان

نمایشگاه گروهی ابژه که در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد فرصتی را مهیا کرد تا افراد ارتباط بین اشیاء ، فضا و محیط را کشف کنند. در این نمایشگاه،معماران ، طراحان و مجسمه سازان معروفی مثل علیرضا تغابنی ، هومن بالازاده،صادق تیر افکن ، فیروز فیروز، محمدرضا نیکبخت و... شرکت کرده وبا استفاده از متریال مس سیستمهای روشنایی جذابی را عرضه کرده بودند.

معجزه نور

نور دارای نیرویی شگرف و رمزآلود است و ادارک بین شی ء ، فضا و ماده را رقم می زند.تاریخ معماری سراسر تاریخ کشمکش بین نور و روشنایی است و تجربه های انسانی همگی نشات گرفته از نوری است که محیط زندگی هویت می بخشد.این نمایشگاه محفلی را برای بحث پیرامون موضوعات ارائه شده فراهم کرده است.هدف ابژه معرفی محصولات برخاسته از فرهنگ بومی در بازارهای جهانی است و در این میان از فلز مس با قابلیت انتقال پیام های پیچیده استفاده شده است و هنرمندان شرکت کننده در این رویداد با بهره گیری از پتانسیل های آن آثار شگفت انگیزی را خلق کرده اند.

هومن بالازاده_چراغ کینتیک

این چراغ زیبا توسط هومن بالازاده و سارا حسینیان امیری به کمک فلز مس طراحی و ساخته شده است.این چراغ شامل یک سطح نورانی تخت و یک سطح فولد شده بوده و ایده ی طراحی آن بر پایه ی تنظیم میزان نوردهی به فضا بر اساس جابجایی و تغییر شکل صفحه ی فولد شده ی مسی است.در این چراغ کاربر علاوه بر اینکه می تواند شکل ظاهری چراغ را در دوحالت روشن و خاموش تغییر دهد می تواند هندسه ی صفحه را نیز از حالت دو بعدی به حالت سه بعدی تغییر داده و کیفیات مختلف نوری و بصری را تجربه کند.

شروین حسینی_نور عامل ستایش و فهم ما از فضا

در این چراغ این بار نور وسیله ای نیست که تنها برای درک فضا از آن استفاده شود.در این طرح اینبار خود نور موضوع طراحی بوده و چگونگی نمایان شدن آن بهانه ای برای نگاه ابژکتیو به نور شده است. در طراحی این چراغ از ترکیب مس و شیشه استفاده شده است و خاصیت انعطاف پذیری مس و توانایی ایجاد نور از طریق رسانش امکان هم نشینی توامان نور و معنی را در طراحی ابژکت روشنایی فراهم کرده است.لایه های مس و شیشه که نور حاصل از چراغ های کوچک را به اطراف می تابانند در کنار هم حجمی نرم پدید آورده اند که به نوعی شکل تکامل یافته ای از نقش های سنتی ایرانی را تداعی می کنند.

علیرضا تغابنی_چراغی با بافتی بازیگوش ، متحرک و زاینده

این چراغ زیبا دارای بافتی بازیگوش ، متحرک و زاینده است که می تواند از هرگوشه ای حرکت کرده ، رشد کند و به جایی دیگر برسد.در این جا چراغ از مرز چراغ بودن خود گذشته و می تواند سطحی باشد که فضایی را در زیر خود تعریف کند.این بافت از سلول هایی تشکیل شده است که در عین جهت دار بودن قابلیت اتصالی ارگانیک با سلول های اطراف را داشته باشند.تضاد بین درون و بیرون هر کدام از سلول ها با تغییر متریال ایجاد شده است.این چراغ می تواند در ترکیبات متنوعی تولید شود.

نیما و سینا کیوانی_خانه

هدف از طراحی این اثر جان بخشیدن به ابتدایی ترین ارتباط انسان با معماری، خانه است.معماری به معنای تجسم بخشیدن روح مکان و وظیفه معمار خلق مکانهای معنادار است که به واسطه آن انسان را در باشیدن و توجه به وجود خویش یاری می کند.در این طراحی عدد 4 در اشاره به عناصر چهارگانه طبیعت بوده که شکل دهنده انسان و هستی است و در ترکیب و تعداد خانه ها از آن استفاده شده است.در این چراغ نور که در فرهنگ ایرانی نشانی از خود مقدس است در هسته ی این خانه ها قرار گرفته است و دوران مکعب های نور در جهت چرخش گردونه مهر و راستای کلی اثر به سوی بالا و نشانی از تعالی است.

رضا نجفیان_Rena EntroCut

این اثر تنها به کمک یک متریال (لوله های مسی)ساخته شده است. در طراحی این اثر با بهره گیری از منطق هندسی ، سمفونی دلنشینی از تناقض هایی چون آشوب و ثبات،بی نظمی وخوانش هندسی به کمک تکنیک های اجرایی خلاقانه به نمایش در آمده است. در این اثر نقاط آزاد و رها در بی نظمی و آشوبی برآمده از عدم تعلق به جایگاهشان در عین نظم در کنار یکدیگر قرار گرفته اند .

فیروز فیروز_ناز

چراغ ناز که توسط فیروز فیروز و با همکاری ناصر اهری طراحی شده دارای ایده ای لطیف و رمانتیک است.ایده ی اولیه ی این چراغ در سال 1986 در نیویورک شکل گرفت.مهندس فیروز با دو اثر در این نمایشگاه شرکت کرده و بدنه ی مسی این دو اثر به دو صورت دست ساز و با برش صنعتی به نمایش درآمده است.

محمد رضا نیکبخت_درستایش صنعاء

در ستایش صنعاء نام اثری است که توسط محمدرضا نیکبخت طراحی شده است.این شهر یکی از شهرهای تاریخی _باستانی و پایتخت کشور یمن است.این شهر در طول قرن‌های 7 و8 به مرکز مهمی برای گسترش اسلام تبدیل شد و از رنگ معماری قدیمی و زیبایی برخوردار است.

روز کتاب و کتابخوانی؛ گشتی در میان شگفت انگیزترین کتابخانه های دنیا

اغلب ما درس خواندن در کتابخانه را تصور کرده‌ایم اما برای بسیاری از ما این مقوله در حد یک تصور باقی مانده است. خاطره‌ای که بیشتر ما از کتابخانه داریم با آنچه در تصاویر و فیلم‌ها مشاهده کرده‌ایم گاهی زمین تا آسمان فرق می‌کند. برای ما انسان‌ها که معمولاً در محیط خانه به دنبال یک جای گرم و نرم برای مطالعه می‌گردیم، صندلی‌های خشک کتابخانه چندان جذاب به نظر نمی‌رسند، هرچند در فضای منزل نیز کمتر با جایی آرام و دنج برای مطالعه برخورد می‌کنیم. نتیجه آنکه اغلب ما در دوران دانشجویی، به‌ناچار مجبور به استفاده از کتابخانه شده‌ایم و نبود فضایی مناسب برای مطالعه را یکی از دلایل عدم تمایل به کتاب و کتاب خوانی می‌دانیم. داستان هر چه که هست، روز ملی کتاب و کتاب خوانی بهانه‌ای شد تا نگاهی به جذاب‌ترین کتابخانه‌های سرتاسر دنیا داشته باشیم و با بناهایی منحصر به فرد و دوست‌داشتنی آشنا شویم. با خوگر همراه باشید.

بارها پیش آمده که با دیدن تصاویری از کتابخانه‌های جذاب دنیا آه از نهادمان بلند شده و به حال افرادی که در این اماکن رفت و آمد می‌کنند، غبطه خورده‌ایم؛ کتابخانه‌های قدیمی با چندین قرن قدمت و نمونه های جدیدی که ساخته هنرمندان و معماران نوظهور هستند.

کتابخانه عمومی شهر کانزاس

زیبایی همیشه به‌منزله طراحی مدرن و باشکوه نیست، بلکه گاهی از جلوه‌های بصری از ایده‌های ساده که بارها در پیش چشم ما قرار گرفته‌اند، ناشی می‌شود. کتابخانه عمومی شهر کانزاس ایالات متحده آمریکا از جمله این موارد است. دیوارها و پارکینگ طبقاتی این کتابخانه به طور دلربایی شبیه به کتاب‌های قرار گرفته در کنار هم هستند. این کتابخانه قدیمی در سال 1873 ساخته شد و در سال 2011 عنوان عجیب‌ترین کتابخانه جهان را از آن خود کرد. نمای بیرونی این بنا، به همت مسئولان آن با دیواری سنگی و منقوش به 22 کتاب کلاسیک معروف نظیر «فارنهایت 451» اثر ری بردبری و «ارباب حلقه‌ها» نوشته جی آر تالکین پوشش داده شده است. این کتابخانه به منظور جذب مخاطبان بیشتر اقدام به برگزاری جلسات شعر و موسیقی، بازی‌های تفریحی و پخش فیلم‌های سینمایی می‌نماید.

کتابخانه ساحلی ناندایهه چین

تصور کنید در کتابخانه‌ای نشسته‌اید و در منظره‌ای رو به ساحل مشغول مطالعه کتاب مورد علاقه خود هستید. این یک رؤیا نیست، بلکه تجربه‌ای است که با حضور در کتابخانه ساحلی ناندایهه چین به دست خواهید آورد.

قدیمی‌ترین کتابخانه جهان

قرویین (Qarawiyyin) مکانی در شهر فاس واقع در کشور مراکش است که عنوان قدیمی‌ترین کتابخانه جهان را با خود به یدک می‌کشد. این کتابخانه 1359 سال پیش از میلاد مسیح در این شهر بنا شده است. در کتابخانه قرویین بیش از 4 هزار نسخه خطی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به قرآن مربوط به قرن نهم اشاره کرد.

کتابخانه Trinity College ایرلند

قصری از کتاب‌های قدیمی با ساختاری چوبی را تصور کنید. اینجا کتابخانه Trinity College بزرگ‌ترین مجموعه کتاب ایرلند است که به عنوان مرکز کپی رایت این کشور نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمام کتاب‌ها و مجلات جدید پس از انتشار برای قرار گرفتن در قانون کپی رایت به این مکان ارسال می‌شوند. هم‌اکنون در این کتابخانه بیش از 6 میلیون نسخه مجله و کتاب نسخه چاپی و خطی وجود دارد.

کتابخانه اسکندریه مصر

کتابخانه اسکندریه مصر با معماری منحصر به فرد خود همچون نگینی در ساحل مدیترانه می‌درخشد. این مکان در سال 2002 میلادی با هدف ایجاد مرکزی برای تبادل اطلاعات در دنیای اسلام تأسیس شد. به لطف معماری جذاب این بنا، امروزه علاوه بر علاقه‌مندان به کتاب، گردشگران خارجی نیز از این کتابخانه باشکوه دیدن می‌کنند. کتابخانه اسکندریه توسط معمار مطرح اتریشی Snohetta/Hamza Consortium طراحی شد و ساخت آن نیز نزدیک به چهار سال به طول انجامید. این کتابخانه سالانه بیش از 800 هزار نفر بازدیدکننده دارد و به عنوان یکی از جاذبه‌های نوین گردشگری مصر شناخته می‌شود.

ساخت این کتابخانه بیش از 200 میلیون دلار هزینه در بر داشته و نزدیک به نیمی از آن نیز توسط نهادهای خارجی نظیر سازمان ملل متحد تأمین شده است. با وجود اینکه این مکان از ظرفیت پذیرش 8 میلیون کتاب برخوردار است، اما در حال حاضر تنها 250 هزار نسخه کتاب در آن نگهداری می‌شود و متأسفانه بخش مربوط به مطبوعات و مجلات نیز خالی و بدون استفاده رها شده است.

کتابخانه اسکندریه از ساختمانی 11 طبقه با بزرگ‌ترین سالن مطالعه جهان به مساحت 70 هزار متر مربع تشکیل شده است که 4 طبقه از آن در زیر زمین قرار دارد. در این ساختمان 3 موزه، یک مرکز نجوم، 7 مرکز تحقیق و 9 نمایشگاه دائمی قرار دارد. البته ساخت این بنا با توجه به کمبودهای شدید بودجه با انتقادات فراوانی همراه شد و منتقدان ساخت کتابخانه‌ای با این ابهت و هزینه را در شرایطی که نیمی از مردم مصر بی‌سوادند، کاری بی‌فایده عنوان کردند. جالب است بدانید که این کتابخانه هر سال نزدیک به 25 میلیون یورو بودجه دریافت می‌کند، اما با این وجود در برابر سایر کتابخانه‌های مطرح جهان حرفی برای گفتن ندارد.

کتابخانه بیرمنگام انگلیس

کتابخانه 188 میلیون پوندی بیرمنگام با مساحت 35 هزار متر مربع در سال 2013 میلادی، افتتاح شد. این کتابخانه یک ساختمان شیشه‌ای شفاف است که در نمای آن از طرح‌های فلزی جالب‌توجهی استفاده شده است. این بنا به عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی در انگلستان و بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی عمومی در اروپا شناخته می‌شود.

کتابخانه پارک اسپانیایی

این کتابخانه برخلاف نامش در کلمبیا ساخته شده است و ظاهری شبیه به تخت سنگ‌هایی سیاه دارد که آن را به یکی از کتابخانه‌های جذاب دنیا بدل کرده است. طراحی متفاوت این ساختمان حتی در شکل قرارگیری پنجره‌ها نیز به چشم می‌خورد. این کتابخانه در خارج از شهر و در محله‌ای فقیرنشین بنا شده و به گفته طراح آن با هدف ارائه خدمات به مردم این منطقه ساخته شده است.

کتابخانه سلطنتی دانمارک

الماس سیاه نام کتابخانه‌ای سلطنتی در کپنهاگ دانمارک است که در سال 1999 ساخته شد. این بنای مدرن از یک بخش تمام شیشه برخوردار است که شب‌ها با نور فراوان خود می‌درخشد و نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند.

کتابخانه عمومی Villanueva

در نگاه اول شاید کتابخانه عمومی Villanueva چندان جالب توجه به نظر نرسد، اما با کمی دقت در نمای این بنا متوجه وجود سنگ‌های ریز و درشتی بر روی دیوارها خواهید شد. این کتابخانه به طور کامل از مواد بومی ساخته شده است. سنگ‌های به کار رفته در نمای این ساختمان از کف رودخانه‌های اطراف و چوب مورد نیاز آن نیز از جنگل‌های محلی تهیه شده است. طراحی کتابخانه عمومی Villanueva توسط چهار دانشجو انجام شده و بر خلاف ظاهر سنتی آن از سیستم تهویه مطبوع برخوردار است.

روز جهانی کودک؛ نگاهی به دنیای ساده و رنگارنگ کودکانه

روز جهانی کودک همواره فرصتی است تا کمی بیشتر به دنیای کودکان بنگریم. دنیایی که در آن زیبایی و جذابیت معنایی ساده و مجزا با تعاریف بزرگسالان دارد و همین وجه تمایز موجب شده تا اغلب ما اندکی از اوقات روزانه خود را به گشت و گذار در عالمی کودکی بگذرانیم. روز 20 نوامبر رسما از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به‌عنوان روز جهانی کودک انتخاب شده، اما بد نیست بدانید که در سرتاسر دنیا 42 روز مختلف برای این مناسبت در نظر گرفته شده است. در ایران 8 اکتبر یا 16 ماه مهر مصادف با روز تأسیس سازمان یونیسف به نام روز کودک نام‌گذاری شده؛ روزی که به بهانه آن تصمیم داریم تا به یک سؤال مهم پاسخ دهیم: دنیای ما تا چه اندازه برای کودکان ساخته شده است؟

روز جهانی کودک در ژاپن

در کشورهای مختلف رسوم خاصی برای برگزاری روز جهانی کودک وجود دارد. برای مثال در ژاپن، مردم روز پنجم ماه پنجم هر سال را با عنوان Kodomo no hi یا روز کودک جشن می‌گیرند. در این روز خانواده‌ها بادکنک‌های رنگارنگی به نام koinobori را از خانه‌هایشان به پرواز درمی‌آورند که نشان از جایگاه مهم کودکان در فرهنگ ژاپنی دارد. آنها همچنین در خانه‌های خود مجسمه‌های جنگجوی سامورایی را به نمایش می گذارند که نمادی از قدرت و شجاعت است. کودکان نیز از خوراکی‌های مختلف نظیر کیک برنج و نمایش‌های سنتی ژاپنی لذت می‌برند. در این روز، رویدادی با نام المپیک کودکان نیز در توکیو برگزار می‌شود تا هزاران کودک در رشته‌های مختلف با یکدیگر به رقابت بپردازند.

روز جهانی کودک در ترکیه

در آمریکای جنوبی به بهانه این روز مدارس، پارک‌ها و سازمان‌های مختلف برنامه‌های ویژه‌ای برای کودکان تدارک می‌بینند که از جمله آنها می‌توان به موسیقی زنده، آوازخوانی گروهی، خوردن غذاهای سنتی و انجام بازی‌های مختلف اشاره کرد. در ترکیه نیز در روز کودک کرسی‌هایی را در پارلمان این کشور به کودکان اختصاص می‌دهند تا در این روز به‌طور نمادین کشور را اداره کنند. در ایران نیز طی چند سال اخیر به بهانه این روز برنامه‌های گوناگونی همانند نقاشی دیواری در سطح شهر و جشن‌هایی در مدارس کشور برگزار می‌شود.

اما با وجود تمام این برنامه‌های متنوع، اگر نگاهی دقیق به محیط اطراف خود داشته باشیم، فضای مناسبی برای زندگی و آسایش کودکان مشاهده نمی‌کنیم. در واقع روز کودک که در ایران با سالروز تأسیس سازمان یونیسف همزمان شده است، این سؤال را در ذهن ایجاد می‌کند که ما تا چه اندازه توانسته‌ایم به حقوق کودکان پایبند باشیم و نیازهای اولیه روحی و جسمی آنها را تأمین کنیم؟ جدا از ناسازگاری محیط شهری با رفتار کودکان، اگر نگاهی به فعالیت‌های روزانه آنها داشته باشیم، درمی‌یابیم که کودکان بخش زیادی از روز خود را در خانه یا مدارس و مهدکودک‌ها می‌گذرانند. با این وصف اگر قرار باشد دنیایی کودکانه‌ برای آنها تدارک ببینیم، می‌بایست کار خود را از این اماکن شروع کنیم. اما چگونه؟!

المان‌های شهری، غول‌های واقعی دنیای کودکان

اگر پارک‌ها و فروشگاه‌های کودکان را در نظر نگیریم، محیط شهری چندان سازگاری با روحیات آنها ندارد. در واقع کودکان با راه رفتن در سطح شهر به‌جای دیدن مناظری مناسب دائماً با بی‌نظمی‌های گوناگون مواجه‌اند که در درازمدت تأثیری عمیق بر سلامت روان آنها خواهد گذاشت. در این بین، المان‌های شهری می‌توانند با جلب نگاه کودکان، آنها را تا مدت‌ها در خیالات خود غرق کنند تا از محیط بی‌نظم شهری کمی فاصله بگیرند. دوچرخه‌های غول‌پیکر، حیوانات عظیم‌الجثه و کتاب و قلم‌های بزرگ تنها بخشی از المان‌هایی هستند که می‌توانند برای کودکان جذاب باشند. خوشبختانه در چند سال اخیر، در برخی از شهرهای ایران این المان‌ها به تعداد قابل توجهی نصب شده‌اند.

اهمیت فضای مدارس در پرورش کودکان

ورود کودکان به مدارس نباید به معنای جدا ماندن آنها از عالم بچگی باشد. در واقع آموزش و پرورش کودکان منافاتی با ایجاد فضایی دلپذیر برای آنان ندارد. اما طی دهه‌های گذشته در ایران این موضوع به فراموشی سپرده شده است. کودکان از سنین پایین هنگام ورود به مدرسه با فضایی خشک و یکنواخت مواجه می‌شوند که تناسبی با سن و سال آنها ندارد و این یکنواختی از 7 سالگی تا هنگام ورود به دانشگاه و بعد از آن دائماً تکرار می‌شود. این در حالی است که کودکان در مدارس به میز، صندلی و ابزارهای متفاوتی نیاز دارند که به لحاظ زیبایی، ایمنی و کارکرد با محصولاتی که بزرگسالان استفاده می‌کنند، کمی متفاوت است. به‌عنوان مثال تنوع رنگ یکی از شاخصه‌هایی است که امروزه در بسیاری از مدارس دنیا مورد توجه قرار می‌گیرد و مدیر و معلمان از قرار دادن صندلی‌هایی به رنگ های متنوع یا دیوارهایی به رنگ های شاد استقبال می‌کنند. افزون بر این، ابزارهای مورد استفاده کودکان به دلیل جنب و جوش آنها معمولاً فاقد فلز و شیشه است.

جالب است بدانید که امروزه در برخی مدارس دنیا، راحتی و زیبایی به یک اندازه اهمیت دارند. نتیجه آنکه در برخی مواقع به نشیمن‌گاهی موقت نیاز است، یعنی صندلی‌های خشک و یک‌شکل چوبی جای خود را به بالشتک‌های بادی یا پوف ها می‌دهند تا کودکان حتی از نشستن خود نیز احساس لذت کنند.

خانه‌ای برای کودکان

واقعیت این است که در اغلب اوقات والدین نقشی در طراحی مدارس یا محیط شهری ندارند اما دست‌کم می‌توانند دکوراسیون خانه را طوری طراحی کنند که با روحیات کودکان سازگاری بیشتری داشته باشد. در دکوراسیون خانه با دو فضای متفاوت مواجه هستیم. بخشی مربوط به اتاق کودک است که می‌بایست کاملاً با سلیقه و نگاه یک کودک سازگاری داشته باشد و بخشی دیگر نیز به فضای نشیمن ارتباط دارد که باید با نیازهای کودکان و والدین به‌طور مشترک همخوانی داشته باشد.

رنگ دیوارها در اتاق کودک می‌بایست با توجه به شرایط روحی او انتخاب شود. کودکان پر جنب و جوش با رنگ های سرد و کودکان آرام و بی‌سروصدا با رنگ های گرم تعامل بیشتری برقرار می‌کنند و به تعادل می‌رسند. استفاده از کاغذ دیواری‌هایی به شکل حیوانات یا قهرمان‌های داستان‌ها و کارتون‌ها نیز می‌تواند در پرورش تخیل آنها تأثیرگذار باشد. کف‌پوش اتاق کودکان نیز برخلاف پوشش اتاق نشیمن که عمدتاً از جنس سرامیک و سنگ انتخاب می‌شود، می‌بایست از مواد نرم نظیر موکت و فرش‌های نرم و پرتراکم انتخاب شود. به یاد داشته باشید که در اتاق کودک، لوازم مختلف نظیر کمد و کتابخانه‌ها باید از ارتفاع و دسترسی مناسبی برخوردار باشند.

در حالی که هنگام طراحی داخلی اتاق کودک در انتخاب رنگ و طرح و چیدمان محدودیتی نداریم، اما در اتاق نشیمن نمی‌توانیم این‌گونه آزادانه و بی‌پروا عمل کنیم. با این وجود، می‌توانیم در فضای نشیمن نیز از لوازمی استفاده کنیم که با رفتار کودکان سازگاری بیشتری دارند. توگو و پوف ها اگرچه مبلمان هایی هستند که نخست با کاربری بزرگسالان طراحی شده اند، اما اگر خوب به آنها بنگرید با رفتار و روحیات کودکان سازگاری بیشتری دارند. در نتیجه می‌توانید با خرید این تجهیزات موجب رضایت کودکان از اتاق نشیمن شوید. همچنین امروزه طراحانمبلمان، توجه ویژه‌ای به محصولات کودکان دارند. آنها به‌خوبی دریافته‌اند که اسباب و لوازم کودکان علاوه بر زیبایی باید با تخیلات آنها نیز ارتباط داشته و از وزنی مناسب برای جابجایی آسان برخوردار باشند. افزون بر این، نورپردازی رنگی نیز امروزه در دکوراسیون‌های مدرن جایگاه ویژه‌ای دارند و در صورت اجرا می‌تواند مورد توجه کودکان قرار گیرد.

معین ویژه پنجشنبه 3 خرداد 1397

کنسرت نمایش سی : تلفیقی از موسیقی ، معماری و نمایش

کنسرت نمایش سی یک درام موسیقیایی به کارگردانی علی اصغر دشتی بر، با بازی بهرام رادان، مهدی پاکدل، صابر ابر، سحر دولت شاهی کاری از همایون شجریان و سهراب پورناظری است که در محوطه ی باز مجموعه تاریخی سعدآباد اجرا شد و با استقبال عمومی فراوانی نیز مواجه شد. نویسنده ی این نمایشنامه نغمه ثمینی است که بخش های مختلف متن را با اقتباس از شاهنامه نوشته است. در واقع این کنسرت نمایشنامه ادای دین هنرمندان به حکیم ابوالقاسم فردوسی و بازسازی هویت ملی است که در آن معماری، تئاتر و موسیقی به یکدیگر گره خورده اند.

درباره کاخ ملت

کاخ موزه ملت یا همان کاخ سفید که به علت استفاده از رنگ سفید در نمای آن به این نام شهرت یافته است، با مساحتی در حدود 5000 متر مربع بزرگترین کاخ مجموعه ی سعدآباد به شمار می رود. یکی از ویژگی های این کاخ، تزیینات گچبری زیبایی است که توسط هنرمندان ایرانی اجرا شده است؛ از جمله ی این هنرمندان می توان به عبدالکریم شیخان، رضا ملائکه، حسین کاشی و غلامرضا پهلوان اشاره کرد. این کاخ اقامتگاه تابستانی پهلوی دوم و همسرش فرح دیبا بوده است. معماری این کاخ تلفیقی از معماری ایرانی و اروپایی است و دارای 10 تالار تشریفاتی است که به سبک کاخ های فرانسوی طراحی و تزیین شده اند. از دیگر ویژگی های این کاخ می توان به مجموعه ی فرش های نفیس دستباف، کاری از هنرمندان کرمان، کاشان، یزد و مشهد اشاره کرد. این کاخ بین سالهای 45 تا 49 بازسازی و مرمت شده است.

ارتباط تنگاتنگ موسیقی، معماری ، نمایش و نورپردازی

معماری به کمک ماده و موسیقی به کمک صوت بیان می شود و ارتباط میان این دو از طریق فضا است و فضا از طریق نور به خوبی درک می شود. کم و زیاد شدن نور بر انسان تاثیر گذار است و به کمک آن می توان حال و هوایی را خلق کرد و عواطفی را برانگیخت. به بیان دیگر، باید گفت نور پردازی در هر سه هنر معماری، نمایش و موسیقی، نقشی اساسی ایفا می کند. همچنین موسیقی یکی از بخش های مهم اجراهای نمایشی است و از آن برای تاکید در لحظه های احساسی و همچنین استخوان بندی ریتمیک فضا برای حرکات بازیگران استفاده می شود. معماری و موسیقی، هنرهایی در مفهوم مجرد و در صورت انتزاعی هستند و در هر دو شرایط از قوانین ریاضیات و فیزیک منبعث می شود. به عنوان مثال در موسیقی نسبت های صوتی، در معماری نسبتهای درست طول و عرض و ارتفاع، و در نمایش بازی خوب بازیگران و تناسب آن با صحنه، موسیقی، نور و... منجر به زیبایی می شود. در واقع می توان گفت، نه تنها این سه هنر، بلکه همه ی هنرها از آنجاییکه به دنبال تجلی زیبایی هستند، به طور عرضی با یکدیگر در ارتباط اند.

تکنیک نورپردازی

از بخش های جذاب کنسرت نمایش سی که به خوبی موسیقی، معماری و نمایش را در این اثر به یکدیگر پیوند داده است، تکنیک خاص نورپردازی است. در این پروژه از تکنیک ویدیو مپینگ استفاده شده است. پروجکشن مپینگ یا ویدیو مپینگ تکنیکی است که به واسطه ی آن می توان احجام و سطوح نامتعارف را با ترکیبی از نور و تصویر نورپردازی کرد. سطوحی که برای نورپردازی انتخاب می شوند، محدودیتی ندارند و از سطوح پیچیده ی صنعتی تا نمای ساختمانها متغیرند. در این تکنیک خاص که به تازگی در ایران از آن استفاده می شود و نمونه آن را علاوه بر این کنسرت در تونل تعاملی باغ کتاب می بینید، تصاویر سه بعدی با داستانی مشخص برای سطحی خاص طراحی و برنامه ریزی می شوند؛ هماهنگ با نور و صدا روی سطوح توسط پروژکتور نقش می بندند و در زمانی کوتاه به یک اثر هنری منجر می گردد.

اگر موفق به تماشای این اثر زیبا نشده اید، به شما این مژده را می دهم که برگزارکنندگان این کنسرت - نمایش در تلاشند تا پس از ماه صفر علاوه بر اجرای مجدد در تهران، با مجوز مسئولان سیاسی و انتظامی شهرستان‌ها، در مراکز تاریخی و فرهنگی آنها نیز روی صحنه بروند و نکته ی جالب تر اینکه هم اکنون حمید نعمت الله یکی از کارگردانان شناخته شده ی سینما، در حال ساخت فیلمی در مورد این کنسرت نمایش است که برای اولین بار در تاریخ هنر کشورمان توانست رکورد تعداد مخاطبان اجرای زنده را با بیش از 120 هزار مخاطب بشکند.

اعلام نتایج اولین دوره مسابقه صندلی اداری استاندارد 1396

درباره اهمیتصنعت مبلمان در اقتصاد و اشتغال کشور سخن زیاد گفته شده . صنعت مبلمان گستره وسیعی را در بر می گیرد که علیرغم اشتراکات زیاد از نظر برخی ویژگی ها به نحو قابل ملاحظه ای با هم متفاوت هستند. بخشی از فعالان حوزه مبلمان کشور درحوزه تولید و عرضه مبلمان اداری فعال هستند. حوزه ای که به جرات می توان گفت از قدیمی ترین بخش های صنعت و در عین حال، در حال حاضر پیشرفته ترین بخش های آن است.

تعداد برندهای نام آشنا در این حوزه خود بیانگر سرمایه گذاری های خوبی است که در آن انجام شده و در بسیاری از بخش های صنعت مبلمان اداری ، ساختار و نظام سازمانی که حداقل از نظر شکلی درست است و بخش های مختلف تامین، تولید و عرضه را در چهارچوب یک سازمان در بر می گیرد شکل گرفته است؛ حال آنکه در بسیاری از بخش های دیگر صنعت هنوز تولید و عرضه در چهارچوب های سنتی انجام می شود.

درحوزه مبلمان اداری بخش صندلی اداری مورد استقبال بسیار خوبی از سوی تولید کنندگان متعدد که بسیاریشان مسلط به دانش روز و تجارب ارزشمند هستند قرار گرفته و امروزه حرف های زیادی برای گفتن دارد. به همین دلیل بیش از نود درصد صندلی اداریمورد استفاده در کشور از تولیدات همین تولید کنندگان داخلی و با کیفیت قابل قبول تامین می گردد.

اما سوی دیگر واقعیت این است که در زمانه ای زندگی می کنیم که خوب بودن کافی نیست. رقابت بسیار فشرده است و نه حتی برای توسعه بلکه برای بقا باید عالی بود. باید هر روز حرف تازه ای زد و پاسخگوی معیارهای جدید انتخاب و تشخیص مشتری که هرروز سخت تر و پیچیده تر می شود بود.

از سوی دیگر تنها بازار داخلی برای بازگشت سرمایه و ایجاد اشتغال بیشتر در حوزه های مختلف منجمله صندلی اداریکافی نیست و می بایست برای موفقیت اقتصادی مرزها را درنوردید و اینجاست که کار بسیار سخت تر و مراحل و الزامات آن پیچیده تر می شود. رعایت استانداردهای مناسب برای عرضه کالا در سطح بین المللی و رقابت با رقبای خارجی چیزی است که تلاش مضاعف و عملکردی فراتر از آنچه امروز شاهدش هستیم را می طلبد.

خوشبختانه این چیزی نیست که از دید تیز بین تولید کنندگان و متولیان امر دور مانده باشد و تلاش های مختلف و متفاوتی برای پیشرفت در این حوزه در جریان است. یکی از بهترین روش ها برای تشویق و ترغیب تولید کنندگان به توسعه و بهبودکارهایشان برگزاری مسابقات است. مسابقاتی که نقطه عطفی می شوند برای تلاش های مستمر تولید کنندگان تا با سرعت بخشیدن و جهت دادن به این تلاش ها و حضور در این رقابت ها و مقایسه دستاوردهایشان با دیگران امتیازاتی کسب کنند یا تجاربی بیاندوزند.

یکی از این نوع اتفاقات که امسال در کشورمان درچهارچوب صندلی اداری رقم خورد اولین مسابقه صندلی استاندارد بود که به همت پژوهشگاه استاندارد ایران و با همراهی اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان مبلمان ایران و مدرسه علمی کاربردی مبلمان و با همت شرکت نیکان کیفیت اندیش به عنوان مجری برگزار شد و می تواند شروعی خوب برای تداوم این نوع فعالیت با گستردگی و کیفیت بیشتر در آینده باشد.

اهداف این مسابقه عبارت بودند از :

· تشویق و ترویج فرهنگ استاندارد و کیفیت بین تولید کنندگان

· آشنایی با استانداردهای ملی و سیستم های کنترل کیفیت

· افزایش سطح کیفی محصولات تولیدی

در این مسابقه فقط تولیدات و محصولاتی که از استاندارد ملی اجباری (استاندارد ملی صندلی‌های اداری ۹۶۹۹) برخورداربودند یا با ارسال مدارک در حال کسب آن بودند، مشارکت داده شدند. از بین واجدین شرایط دارای استاندارد ملی فعال در این عرصه در کشور، ۲۰ شرکت درمسابقه شرکت کردند که امیدواریم در مسابقات آتی این تعداد افزایش یابد.

بطور معمول نتیجه تست ها و آزمایشات پژوهشگاه استاندارد در قالب «قبول» یا «مردود» منتشر می شود، اما در این تست به محصولات نمره داده شده و بر مبنای امتیازات کسب شده شرکت ها و محصولات برتر معرفی شده اند. تست های ملی و بین المللی پژوهشگاه شامل مواردی همچون آزمونهای استحکام و دوام ، تست کف و پشت، پایه و مکانیزم، سقوط ، تعادل و ایستایی و دسته ها بوده اند.

این مسابقه در پنج رسته صندلی های مدیریتی، صندلی های کارمندی، صندلی های آموزشی دسته تحریردار، صندلی های کنفرانس و مبل های اداری برگزار شد و هر شرکت می توانست در هر رسته در این مسابقه شرکت کرده و به ارسال محصولات خود بپردازد.

مراحل برگزاری به این صورت بود که ابتدا یک دوره آموزشی برای شرکت ها و شرکت کنندگان برگزار شد که طی آن با معیارهای رقابت آشنا شوند. پس از آن یک تیم سه نفره داوری متشکل از نمایندگان پژوهشگاه استاندارد، اتحادیه سازندگان صندلی و مبلمان و شرکت مجری مسابقه به انجام بازدید دوره ای از واحدهای کنترل کیفیت، آزمایشگاه ها و فرآیند تولید در شرکت ها پرداختند.

این تیم داوری سپس از هر شرکت یک نمونه صندلی به صورت تصادفی انتخاب و پلمپ کرده و برای شرکت در تست ها به پژوهشگاه استاندارد ارسال کردند.

پس از این مراحل و کسب امتیازات، یک تیم داوری دیگر صندلی ها را از نظر زیبایی و راحتی مورد ارزیابی قرار دادند که امتیاز محصولات از این جهت نیز مشخص گردد.

در هر رسته سه تندیس طلایی، نقره ای و برنزی کیفیت به محصولات برتر اعطا شده است. اسامی برندگان اولین دوره مسابقه صندلی اداری استاندارد 1396 براساس روالی که در بالا قید شد به شرح جدول فوق می باشد. اعلام اسامی برندگان و اعطای لوح ها همزمان با اختتامیه هفتمین نمایشگاه مبلمان اداری انجام شد.

ضمن تبریک به تولید کنندگانی که موفق به دریافت تندیس شده اند و تبریک به سایر مشارکت کنندگان برای حضور در عرصه چنین رقابتی که مطمئنا گامی در راستای موفقیت های روز افزون آینده است امیدواریم شاهد تداوم این رویداد و برگزاری رویدادهای مشابه در سال های آتی باشیم و به مجری برنامه شرکت نیکان کیفیت اندیش خسته نباشید می گوییم .

ایکیا سری محصول مدرن و جدید خود به نام YEPPERLIG را در اکتبر 2017 روانه بازار کرد

ایکیا در اکتبر سال 2017 از همکاری خود با برند دانمارکی HAY خبر داد. این دو کمپانی بزرگ مجموعه‌ای از تصاویر را منتشر کرده‌اند که شامل طیف گسترده‌ای از مبلمان و محصولات خانگی است که به صورت مشترک طراحی شده‌اند.

این مجموعه که با نام YEPPERLIG شناخته می‌شود، نخستین بار در کشور سوئد رونمایی شد و اغلب شامل محصولاتی است که با نیازهای مدرن سازگار است.

مارکوس انگمان، سرپرست گروه طراحیIKEA سوئد عقیده دارد، «ایکیا از کار با کمپانی‌های دیگر لذت می‌برد، زیرا در این همکاری‌ها کارهای بیشتر و خلاقانه‌تری انجام می‌شود و راه‌حل‌های خوبی برای پاسخگویی به نیازهای مردم ارائه می‌گردد».

رولف هی (Rolf Hay)، موسس برند HAY می‌گوید: «ما از این همکاری چیزهای زیادی آموختیم که می‌توانیم به مجموعه خود اضافه کنیم. سادگی در فرآیند عرضه ایکیا و تولید وسایلی کاربردی‌تر، ساده‌تر و ارزان‌تر از جمله آموخته‌های ما از کمپانی ایکیا هستند. همچنین ما در برخورد با چالش‌ها و نیازهای مشتری و ارائه راه‌حل‌های بهتر نیز تجربه‌های جدیدی در کنار ایکیا به دست آوردیم»

مجموعه YEPPERLIG شامل قطعات مختلفی از مبل، میز و صندلی تا لوازم دکوراتیو کوچک نظیر گلدان، شمع و پتو می‌شود که همگی از قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای برخوردارند.

این محصولات تمام نیازهای اولیه‌ای که برای تجهیز یک خانه مورد نیاز است را شامل می‌شود و عمدتاً برای زندگی مدرن طراحی شده‌اند. رویکرد اسکاندیناوی به کار رفته در طراحی این محصولات موجب شده تا آنها فرمی ساده، کارایی بالا و متریال های گوناگونی داشته باشند.

کمبود فضا از جمله معضلات زندگی مدرن امروزی است. در نتیجه، در میان محصولات مجموعه YEPPERLIG مبل‌هایی مشاهده می‌شود که با راحتی منحصر به فرد خود، می‌توانند به‌عنوان یک تشک نرم و راحت نیز مورد استفاده قرار گیرند.

صندلی‌های جمع و جور و استاندارد نیز از دیگر محصولات جالب توجه در این مجموعه هستند که هم با فرم مناسب خود مانع از خستگی کاربران می‌شوند و هم با وزن سبک و قابلیت چینش بر روی هم کمترین فضای ممکن را اشغال می‌کنند. این صندلی‌ها می‌توانند در کنار میزهای غذاخوری که در این مجموعه معرفی شده‌اند نیز مورد استفاده قرار گیرند.

از دیگر محصولات جذاب مجموعه YEPPERLIG، چراغ مطالعه‌ای است که شرکت HAY آن را طراحی کرده که با توجه به شکل ظریف خود، کاربرد زیادی دارد و می‌تواند در یک اتاق با طراحی مدرن جلوه زیادی از خود نشان دهد.

آخرین گرایشات طراحی داخلی با نگاهی به نمایشگاه مبلمان میلان

نمایشگاه مبلمان میلانیا همان Salone del Mobile Milan رویدادی است که سالانه برترین‌های صنعت مبلمان را به خود جذب می‌کند و از مهم‌ترین رویدادها در این زمینه به‌حساب می‌آید. این رویداد امسال نیز برای ۵۶ امین بار برگزار شد. در ادامه به آخرین گرایش‌های معرفی‌شده و محبوب در طراحی داخلی و مبلمان بر اساس این رویداد خواهیم پرداخت.

رنگ‌ها

در نمایشگاه امسالرنگ‌های گرم و زمینیدر طراحی‌ها به وفور قابل مشاهده بودند و به‌نوعی جایگزین رنگ‌های مینیمال و نسبتاً سرد فصول قبلی شدند. رنگ‌هایی مانند گلبهی، خاکی و همچنین تم های تندتری مانند عنابی و آجری رنگ‌هایی بودند که هم در دیوارها و هم در وسایل و مبلمان به‌خصوص وسایل دکوراتیو دیده شدند. رنگ‌های تندی نیز در کنار این رنگ‌ها به چشم می‌خورد که از جمله‌ی آنها می‌توان به مشکی، سبز زمردی و قرمز آتشین اشاره کرد.

با نحوه تولید دوازده قطعه از آخرین محصولات مبلمان "Versace" ورساچه آشنا شویم .

یکی از تجربیات متفاوت و بسیار جالب در نمایشگاه امسال پروژه "The Visit" بود که توسط استودیو Pepe در یکی از خانه‌های زیبا متعلق به سال‌های ۱۸۰۰ در میلان اجرا شده است. هر اتاق این خانه با زیبایی تمام و طراحی خاص با توجه به این رنگ‌ها چیدمان شده بود و امکان بازدید از آنها و دیدن هارمونی این رنگ‌ها در کنار هم برای بازدیدکنندگان فراهم شده بود.

آشپزخانه

در آشپزخانه و گرایش‌های مربوط به آن هنوز هم سنگ مرمر جایگاه ویژه‌ای دارد و بسیار محبوب است. با این تفاوت که امسال مرمرهای قهوه‌ای و سبز نیز در چیدمان‌ها دیده شدند. همچنین تغییر دیگری که در این زمینه می توان به آن اشاره کرد، تبدیل رویه‌های زمخت سال‌های قبل به رویه‌های بسیار نازک با ضخامت نهایتاً ۴۰-۶۰ میلی‌متر است.

یکی دیگر از چیدمان‌های بسیار محبوب، آشپزخانه تماماً مشکی است که طراحی بسیار مدرن و امروزی را القا می‌کند، به‌خصوص زمانی که با گیاهان سبز ترکیب شود. منتقدان می‌گویند رنگ مشکی در آشپزخانه‌ها جایگزین رنگ سفید شده است و ترکیب آن با چوب، فلز و سنگ می‌تواند سبک‌های مختلفی را به وجود آورد.

همچنین دقیقاً برخلاف سال‌های گذشته که فضاهای مخفی برای قرارگیری تجهیزات آشپزخانه بسیار به کار می‌رفتند، امسال فضاهای بزرگ و باز با درهای شیشه‌ای بسیار دیده شدند اما وسایل الکتریکی مانند یخچال، ماشین ظرف‌شویی و غیره به المان‌های مخفی در آشپزخانه‌ها تبدیل شده بودند.

اتاق نشیمن

در نمایشگاه امسال مبلمان میلان همچنان طرح‌های محبوب کاغذدیواری، طرح‌های هندسی و ارگانیک هستند. طرح‌های هندسی خنثی مانند راه‌راه‌ در ترکیب با مبلمان تک‌رنگ و تند یکی از مواردی است که طرفداران بسیاری دارد. همچنین طرح‌های ارگانیک کاغذدیواری مانند طرح‌های آبرنگی که حس دست‌ساز بودن را القا می‌کنند نیز بسیار پراستفاده بودند. این طرح‌ها در کنار رنگ‌های روشن و نرم می‌تواند آرامش را به وجود آورد و فضای زندگی مدرن و راحت را فراهم کند.

مبلمان

در نمایشگاه امسال به‌وضوح حرکت به سمت راحتی در طراحی مبلمان قابل مشاهده است. چراکه اغلب طرح‌هایی با ارتفاع کم، کفه‌های پف‌دار و نرم و خطوط منحنی به چشم می‌خورد. برای لوکس کردن ظاهر این مبلمان راحتی، طراحان، از "لبه" استفاده کردند، همان چیزی که در سال‌های ۱۹۵۰ نیز برای مبل و میزها مورد توجه بود. این لبه‌های بلند و کم ارتفاع در کنار هم ترکیبی جدید و متفاوت را ایجاد کرده اند.

تزئینات و چیدمان

در گرایش‌های مختلف چیدمان در حال حاضر رویکردی شبیه به " هرچه بیشتر بهتر" وجود دارد. البته که تمامی المان های استفاده‌شده گلچین شده و خاص هستند. بیشترین مواد دیده‌شده در این نمایشگاه مرمر، مخمل و چوب و اغلب وسایل تزئینی نیز پوف‌ها و میزهای کوچک، المان‌های برنزی، چراغ‌ها، سرامیک‌های براق و گلدان‌های چوبی هستند. همچنین استفاده از پارچه‌ها به‌عنوان تابلو بر روی دیوار هنوز هم از گرایش‌های محبوب در این نمایشگاه بود.

یکی دیگر از اجزای مهم در چیدمان محیط گلدان‌ها هستند. قرار دادن گیاهان کوچک در سراسر فضا و یا یک درختچه بزرگ می‌تواند فضای خانه را به‌کلی تغییر دهد. ظاهرا گیاهان از عناصری هستند که همواره موردتوجه طراحان بوده اند و به نظر نمی‌رسد به این زودی از المان‌های چیدمان حذف شود.

حمام و دستشویی

رنگ‌ها راه خود را نه‌تنها به کاشی‌ها، بلکه به وان و سینک‌هایحمام و دستشویینیز بازکرده‌اند. در این نمایشگاه رنگ‌هایی چون هلویی، آبی کمرنگ، سبز تیره، بژ، قهوه‌ای و خاکستری بسیار دیده شدند. این رنگ‌ها جایگزین خوبی برای سینک‌ها و وسایل سفید معمول هستند زیرا بهتر با محیط ترکیب می‌شوند و فضای آرامش‌بخشی را به وجود می‌آورند.

استفاده از رنگ های تیره در حمام و دستشویی در نمایشگاه مبلمان میلان

استفاده از رنگ های تیره در حمام و دستشویی در نمایشگاه مبلمان میلان

سخن نهایی!

با نگاهی به نمایشگاه مبلمان میلان دو پرسش در ذهن بازدیدکنندگان مطرح می شود.

چه چیزهایی محبوب هستند؟رنگ‌های گرم، سنگ‌های طبیعی، اشکال منحنی در مبلمان، لامپ‌های بی‌سیم، آشپزخانه‌های مشکی و چراغ‌های قابل‌حمل.

چه چیزهایی تاریخشان گذشته است؟ طرح‌های گلدار، سنگ‌های براق و مصنوعی، آشپزخانه و حمام سفید، مینیمالیسم و رنگ‌های براق و مسی برای تزئین دکوراسیون

معین ویژه دوشنبه 31 ارديبهشت 1397

Design Shanghai، مهم‌ترین رویداد دیزاین آسیا

رویداد "Design Shanghai" که امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادها در تقویم طراحی مطرح شده است، امسال نیز برای پنجمین سال در تاریخ ۱۴-۱۷ مارس ۲۰۱۸ برگزار شد و بهترین برندها و طراحان معروف را در کنار هم جمع کرد.

درسال 2018 این رویداد در تاریخ ۱۴-۱۷ مارس ۲۰۱۸ که مصادف با ۲۳-۲۶ اسفند ۱۳۹۶ بود در مرکز نمایشگاه‌های شانگهای برگزار شد و در آن پنج سالن طراحی هریک با موضوعیت یکی از پنج محور نامبرده شده در بالا اختصاص داده شده بود که هریک از آن‌ها دریچه‌ای به قلمرو جدیدی از طراحی باز می کرد.

در این سالن ها بیش از ۴۰۰ برند و گالری مطرح و در حال رشد از ۳۰ کشور، ایده‌هایشان را در قالب ترکیبی از محصولات، فضا آرایی‌های مخصوص و رویدادهای منحصر به فرد شبکه‌ای به نمایش گذاشته بودند.

DUBAI DESIGN DISTRICT MASTERPLAN ) طرح منطقه جامع دبی (

Zhuo Tan، مدیر این رویداد پیش از برگزاری آن می‌گوید: " ما برای جشن گرفتن پنجمین سال برگزاری این رویداد بسیار هیجان‌زده هستیم. از زمان شروع این برنامه در سال ۲۰۱۴ تا کنون، بیش از ۵۰۰ برند مشهور جهانی را به چین معرفی کرده‌ایم و همچنین به بسیاری از طراحان چینی نیز کمک کرده‌ایم تا در جامعه جهانی دیزاین شناخته شوند.

علاقه‌مندی و بازخوردهایی که هم از شرکت‌کنندگان و هم از بازدیدکنندگان در طی این مدت دریافت کرده‌ایم نشان از بالا بودن پتانسیل طراحی در شانگهای دارد و برای رویدادهای بعدی بسیار بسیار مشتاق هستیم."

همانطور که در بالا اشاره شد، هدف این رویداد این است که در میان پنج بخش مدرن، کلاسیک و لوکس، کلکسیون‌ها، آشپزخانه و حمام و فضاهای کاری نقطه‌ای مشترک میان فلسفه طراحی غرب و شرق پیدا کند.

بخش مدرن دسته منتخبی از برندهای مشهور و طراحان مستقل در حال ظهور را گرد هم می‌آورد. بخش کلاسیک و لوکس تقاضا برای طراحی بی انتها و ساخت و سازها و کارهای دستی معتبر را مورد توجه قرار می‌دهد.

هردو بخش حمام و آشپزخانه و فضاهای کاری، آخرین نوآوری‌ها در بخش خودشان را با تاکید بر ترکیب مواد با کیفیت و استفاده از تکنولوژی به نمایش می‌گذارند و بخش کلکسیون‌ها به آثار هنری و اشیا گران‌بها و با تعداد محدود اختصاص دارد.

برخی از شرکت‌کنندگان جدیدی که امسال در نمایشگاه حضور داشتند و در لیست محبوب بسیاری از افراد هستند به شرح زیر هستند:

برند ایتالیایی Qeeboo که توسط Stefano Giovannoni تاسیس شده است.

Pininfarina که بیشتر از همه برای طراحی های خاصش برای برند فراری مشهور است.

برند استارتاپ چینی Zaozuo که توسط Luca Nichetto اداره می‌شود.

همچنین در سال ۲۰۱۸ برخی از نام‌های بسیار مشهور نیز پس از یک دوره کوتاه وقفه به این رویداد بازگشتند که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شرکت طراحی زاها حدید که برای لوازم خانگی الهام گرفته شده از معماری خود بسیار مشهور است

برند دانمارکی Carl Hansen & Son که باور محکمی در کارهای ساخت دست انسان دارد

بسیاری از نام‌های معروف دیگر مانندlasvit, swarovski, ligne roset, roche bobois, gallery ALL.

البته لازم به ذکر است که یکی از مهمترین اهداف این رویداد حمایت از طراحان محلی و نو ظهور است و برگزار کنندگان قصد معرفی طراحان چینی به تمام دنیا را نیز دارند.

تبليغاتclose
آگهی رایگان